פרופ' שמחון: "נתניהו הבין שהציבור עלול להתמוטט כלכלית"

    צבי טסלר No Comments on פרופ' שמחון: "נתניהו הבין שהציבור עלול להתמוטט כלכלית"

    פרופ' אבי שמחון: "נתניהו הבין שאם הוא לא ידרוס את אגף התקציבים, הציבור יתמוטט"

    פרופ אבי שמחון צילום: Miriam Alster/FLASH90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופ' אבי שמחון התארח בפאנל בנושא "קורונה כלכלית", בהנחיית אדוה דדון, במסגרת כנס אילת לעיתונות ה-14 של אגודת העיתונאים תל-אביב במלון הרודס.

    פרופ' שמחון אמר בכנס: "ברגע שמשבר הקורונה פרץ, הדרג המקצועי במשרד האוצר – אגף התקציבים – היה במקום אחר. קובעי המדיניות, כחלון ורה"מ, רצו להפעיל מדיניות מסויימת, והפקידים רצו להכשיל את התכנית שלהם. הציבור לא מבין את הכח העצום. כל השנים הפוליטיקאים לא רצו לריב עם אגף התקציבים, כי יש לזה מחירים כבדים. מחיר אחד הוא שיש להם עיתונאים שלהם, שישר תוקפים. מירב ארלוזורוב כותבת מה שהאגף אומר לה. בטוח שהיא עושה לעצמה רציונליזציה בראש שמצדיקה את זה. פוליטיקאים בגלל שהם לא רוצים לקבל את קיתונות הרפש מהעיתונות, משתדלים לריב כמה שפחות עם אגף התקציבים".

    הוא הוסיף: "מה שקרה במשבר הקורונה, האגף היה במקום כל כך רע, שנתניהו הבין שהוא חייב לדרוס אותם, כדי שאנשים לא יתמוטטו. רה"מ ביקש ממני לכתוב תכנית. לא אמר לי מה לכתוב בה, אלא רק ביקש תכנית. התייעצתי עם נגיד בנק ישראל. הוא אמר שהוא צריך זמן לחשוב, ואמרתי לו שאין זמן. ניסיתי לתאם עם בנק ישראל. גם עם אגף התקציבים שלא שיתף פעולה.

    לא מספיק לכתוב תכנית, צריך להעביר בכנסת, ולתפעל אותה. גם כאן אגף התקציבים שם מקלות בגלגלים. למזלנו רשות המסים שיתפה פעולה עם רה"מ ולא עם אגף התקציבים, שניסה ללחוץ עליה".



    0 תגובות